See other templatesموسسه خیریه بهنام دهش پور

رزومه خانه عکس و طرح

شما میتوانید روزومه کاری استدیو خانه عکس و طرح را از اینجا دانلود کنید. این روزمه معرفی مختصری از کانون تبلیغاتی استدیو خانه عکس و طرح بوده و معرف تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده این مجموعه نیست.

دانلود رزومه ...

نمونه قرارداد طراحی

نمونه قرارداد (تیپ) طراحی گرافیک استدیو خانه عکس و طرح را مطالعه فرمایید. این پیش نویس دربرگیرنده شرح کامل خدمات، تعهدات طرفین قرارداد، زمان‌بندی پروژه، نحوه پرداخت و دیگر شرایط لازم می‌باشد.

دانلود قرارداد ...



طراحی لوگو | آرم | نشانه

نوتری پلاس

شرکت بازرگان کالا
کارفرما: آقای همت‌پور
Jibrak - Product Trademark Logo

بازدید: 138

مهتاب

شرکت اعلا پسند آریا
کارفرما: آقای یزدی
Mahtab - Food Industrial Trademark Logo

بازدید: 116

پارس ژن

شرکت پارس ژن پژوه ایرانیان
کارفرما: آقای مولائی
Pars Gene Pazhoh - Corporate Identity, Logo

بازدید: 117

ترنم

شرکت توسعه راهکارهای مبین
کارفرما: آقای طالبی
Taranom - Corporate Logo, Identity

بازدید: 118

زی اکسون

شرکت زیست دارو
کارفرما: خانم ممقانی
Zyaxon (Drug logo) - Product Trademark Logo

بازدید: 119

کیا اتیلن

شرکت کیااتیلن - تولیدکننده لوله‌های پلی اتیلن
کارفرما: آقای سلگی
Kia Ethylene - Product Trademark Logo

بازدید: 106

باباخانی

فروش آهن آلات و مصالح ساختمانی
کارفرما: آقای باباخانی
Babakhani Trading Co. - Brand Typography

بازدید: 104

جیبک

شرکت افق تجارت شمس (برند جیبک)
کارفرما: آقای افقی
Jibrak - Product Trademark Logo

بازدید: 501

باروش

شرکت بتن سبک باروش
کارفرما: آقای سیفی‌کار
Baroosh - Autoclaved aerated concrete

بازدید: 469

برآیند

شرکت مهنسدین مشاور برآیند
کارفرما: آقای ایرانلی
Barayand - Consulting Engineers

بازدید: 514

ژیوار

شرکت خدمات هوایی و گردشگری ژیوار
کارفرما: آقای قادری
Zhivar - Tour & Travel Agency

بازدید: 481

برند فصلی

مجموعه برندهای فصلی
کارفرما: آقای فرخ‌مهر
Fasli Multi Brand

بازدید: 496

آرون کار

شرکت آرون کار (خدمات خودرویی)
کارفرما: آقای دباغی
Aroon Car Company

بازدید: 487

ثبتیکال

شرکت ثبتیکال
کارفرما: آقای آریادل
Sabti Call - Logo & Brand Registration

بازدید: 558

فراترخیص

شرکت فراترخیص آریا
کارفرما: آقای رضایی
Fara Tarkhhis - Import & Export

بازدید: 492

برنز تجارت

شرکت برنز تجارت پارس
کارفرما: آقای افصحی
Bronze Tejarat Pars (BTP)

بازدید: 957

MECAP

شرکت راهبرد سرمایه
کارفرما: آقای اسدی
Middle East Capital Strategies

بازدید: 964

سومیترا

شرکت بین المللی سومیترا
کارفرما: آقای بزرگ پیشانی (هلند)
وب سایت: somitra [dot] com

بازدید: 1727

رادمان

Radmsn's Technology
کارفرما: آقای رادمان

بازدید: 2001

آتوپارت

Autovise - Vehicle Parts Procurement
کارفرما: آقای مروجی

بازدید: 1968

هیلا مارکت

فروشگاه اینترنتی هیلا مارکت
کارفرما: آقای لرستانی
وب سایت: hilamarket [dot] com

بازدید: 1803

وینا

شیرینی وینا
کارفرما: آقای نعمتی

بازدید: 2346

دسک بیت

دسک بیت راه حلی پیشرفته، ارزان و ایمن برای مجازی سازی کامپیوترهای شماست
کارفرما: آقای یوسفی
وب سایت: deskbit [dot] io

بازدید: 1747

اکسون

شرکت ساختمان هوشمند اکسون
کارفرما: آقای عنایتی

بازدید: 2086

صانعی

شرکت اطلس پارس صانعی
کارفرما: آقای صانعتی

بازدید: 900

همادیس

شرکت همادیس
کارفرما: آقای صداقت پور

بازدید: 3229

کورین

برند کورین - شرکت کورین
کارفرما: آقای غیوری

بازدید: 3130

آترین صنعت

شرکت آترین صنعت پارسه
کارفرما: آقای مروجی
وب سایت: atsapars [dot] com

بازدید: 3359

پترو آریا

شرکت پترو آریا لیو پارس
کارفرما: آقایان قدیم / زندیه

بازدید: 3215

میت فکتوری

رستوران‌های زنجیره‌ای میت فکتوری
کارفرما: آقای سامی علی (کویت)

بازدید: 3009

المپیاد آتشنشانان

المپیاد تخصصی آتشنشانان شرکت ملی گاز ایران
کارفرما: آقای چراغیان

بازدید: 3202

مادر

املاک مادر - گروه مهندسین و مشاورین
کارفرما: آقای محمدیان

بازدید: 3209

ساختمون دات کام

ساختمون دات کام - نیازمندی‌های صنعت ساختمان
کارفرما: آقای بیهقی
وب سایت: saktemoon[dot] com

بازدید: 3439

مانیس

شرکت سورن شیمی آسیا
کارفرما: آقای منصوری

بازدید: 3394

سنگ اوپال

شرکت سنگ اوپال
کارفرما: آقای شریعت مداری

بازدید: 3203

سنگ ریتون

شرکت سنگ ریتون
کارفرما: آقای پرهیزکار

بازدید: 3369

دیدو

تهیه غذای دیدو
کارفرما: آقای قاسم پور

بازدید: 3953

پارس آریا

کانون تاسیسات پارس آریا
کارفرما: آقای دستمالچی

بازدید: 3414

سفرستان

شرکت خدمات مسافرتی سفرستان
کارفرما: خانم حقیقی
وب سایت: persiansitotravel [dot] com

بازدید: 3809

آگـرونور

شرکت آگـرو نور
کارفرما: آقای قهرمانی

بازدید: 4017

ژوپین

رستوران ژوپین
کارفرما: آقای برندک

بازدید: 4400

فایبر جیم

مجموعه ورزشی فایبر جیم
کارفرما: آقای قادری

بازدید: 4571

تام پرینت

شرکت تام پرینت
کارفرما: آقای حسن‌زاده

بازدید: 3557

فراساحل زر

شرکت سرمایه‌ گستر فراساحل زر
کارفرما: آقای سعیدی

بازدید: 4097

پورباقری ترابر

شرکت حمل و نقل پورباقری ترابر
کارفرما: آقای پورباقری

بازدید: 4368

اکسین ویژن

شرکت اکسین ویژن
کارفرما: آقای جمشیدی

بازدید: 4420

تجهیز آب

شرکت تجهیز آب کاوه
کارفرما: آقای فضلی

بازدید: 4463

پارسیس

رستوران رنجیره‌ای پارسیس
کارفرما: آقای اسدالهی

بازدید: 4671

محمدیان

گروه ساختمانی محمدیان
کارفرما: آقای محمدیان

بازدید: 4649

یک دو سه

شرکت خدمات بین المللی 123
کارفرما: آقای کورنگی

بازدید: 3826

سنجر

شرکت تجهیزات پزشکی سنجرانی
کارفرما: آقای سنجرانی

بازدید: 4896

ایران ونوس

شرکت ایران ونوس
کارفرما: آقای قهرمانی
وب سایت: venusgroup [dot] ir

بازدید: 4257

آکاودژ

شرکت فرتاک آکاودژ
کارفرما: آقای ابراهیمی

بازدید: 4297

مبنا نیرو

شرکت مبنا نیرو
کارفرما: آقای چمران

بازدید: 3720

جوش سنتر

شرکت جوش سنتر
کارفرما: آقای شرف‌زاده

بازدید: 4079

طوبی

شرکت طلای سبز طوبی
کارفرما: آقای قلاوند

بازدید: 5181

راهبرد

شرکت مهندسین مشاور راهبرد سنا
کارفرما: آقای هادی

بازدید: 4215

آبراه

شرکت مهندسی مشاور آبراه البرز
کارفرما: آقای طالبی

بازدید: 3527

عروس داماد

عروس و داماد - مجله آنلاین عروسی
کارفرما: آقای حبیبی

بازدید: 2758

نسیم صادرات راد

شرکت نسیم صادرات راد
کارفرما: خانم جواهری

بازدید: 3636

اطلس طب آزما

شرکت اطلس طب آزما
کارفرما: آقای زمانی

بازدید: 3529

تفرشی

مزون لباس شقایق تفرشی
کارفرما: خانم تفرشی

بازدید: 3061

سارا تکس تایل

شرکت بازرگانی سارا تکس تایل
کارفرما: آقای رحیمی

بازدید: 3141

صندوق توحید

شرکت پترو شیمی خارک - صندوق توحید
کارفرما: آقای چمن‌فر

بازدید: 3116

پایلا

شبکه سراسری فروش و توضیع کالا - پایلا
کارفرما: آقای سلیمانی

بازدید: 3009

پارسا سازه

شرکت ساختمانی پارسا سازه
کارفرما: آقای مقصودی

بازدید: 4121

پارادایز آریا

شرکت بازرگانی پارادایز آریا وارنا
کارفرما: خانم زمانی

بازدید: 3146

نت وند

شرکت نت وند داده گستر
کارفرما: آقای محمدی

بازدید: 3199

مهاب

شرکت مهاب
کارفرما: آقای صاحبی

بازدید: 3121

فارسی ویپ

شرکت عصر گویش
کارفرما: آقای حسینی

بازدید: 3046

افتلیا

مواد غذایی افتلیا
کارفرما: آقای محمدزاده

بازدید: 2962

زیبا طاق

گروه صنعتی زیبا طاق
کارفرما: آقای رئیسی

بازدید: 2947

بازرگانی هاتف

بازرگانی هاتف
کارفرما: آقای هاتف

بازدید: 3510

پاورلند

شرکت پاورلند
کارفرما: آقای گلشهری

بازدید: 2967

شهریار

مجتمع تجاری رفاهی شهریار
کارفرما: آقای پیرایش‌ نژاد

بازدید: 3477

نوین ساخت

شرکت نوین ساخت
کارفرما: آقای صالح

بازدید: 3336

مواهب

مجتمع غذایی مواهب
کارفرما: آقای راشدی

بازدید: 3217

مانا

کفش صنعتی مانا
کارفرما: آقای جواهری

بازدید: 3218

ریکو

گروه صنعتی - تولیدی ریکو
کارفرما: آقای محمدی

بازدید: 3138

بهسان

شرکت بهسان
کارفرما: آقای دهقان

بازدید: 3020

یکصد چهره ماندگار صنعت و تجارت

همایش یکصد چهره ماندگار صنعت و تجارت ایران
کارفرما: آقای دهقان

بازدید: 3006

آنایورد

شرکت ساختمانی آنایورد
کارفرما: آقای کبیری

بازدید: 2953

املاک بین‌الملل آماهرز

املاک بین‌الملل آماهرز
کارفرما: آقای آبابایی

بازدید: 3442

نارسیس

لوگوی برند نارسیس
کارفرما: آقای حیدری

بازدید: 3487

کیترینگ دیلمون

کیترینگ دیلمون - شکلات، شیرینی و نان
کارفرما: خانم ناطقی

بازدید: 4895

فرا پیامک

لوگوی شرکت فرا پیامک
Fara Payamak Company
کارفرما: آقای طالبی

بازدید: 2890

لیان

لوگوی شرکت مبل لیان
Lian Furniture Co.

بازدید: 2706

ماشینکده

لوگوی شرکت ماشینکده
Mashinkadeh Co. - Online Sales

بازدید: 2581

پایور دیزل

لوگوی شرکت پایور دیزل
Paivar Diesel Company
کارفرما: آقای شریفی

بازدید: 2929

تجارت جهانی فردوسی

لوگوی گروه طراحی مجتمع تجارت جهانی فردوسی
FWTC - Interior Design
کارفرما: خانم کلایی

بازدید: 3835

طراحی لوگو | آرم | نشانه | استدیو طراحی گرافیک

لوگو | آرم | نشانه: لوگو نماد و معرف هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو خوب طراحی شود، معرف قدرتمند و با ارزشی برای نام تجاری یا برند خواهد بود. از اینرو طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند نسبت به سایر اقلام گرافیکی، نیاز به خلاقیت و تلاش بیشتری دارد.
لوگو یا نشانه بیانگر نمادین یک عبارت و یا القاگر یک مفهوم است. آرم مانند امضا که نشانه ای برای اشخاص هستند نشانگر برند و یا موسسه صاحب آرم است. آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشاندهنده رد برجای مانده از او در آنجا است


طراحی لوگو

تاریخچه لوگو | آرم: سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد. در طراحی های گرافیکی، طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد به شمار می‌آید. انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ایجاد می کردند. هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم مشخصی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.
لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، جهت ایجاد تمایز خود از دیگران در دید عموم، از آنها استفاده می‌کنند. لوگوها گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگو تایپ یا ورد مارک).
در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگو تایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود. در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، کیفیت لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.

اصول کلی که برای طراحی یک لوگو می‌بایست در نظر گرفت، عبارتند از:
ساده باشد.
با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.
ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
منحصر به فرد باشد!

سه نوع کلی برای طراحی لوگو وجود دارد:
نوشتاری (لوگو تایپ یا مونوگرام)
تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
نوشتاری – تصویری

اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر، دارد.

نمادها در طراحی آرم و لوگو: امروزه به دلیل پرمحتوا کردن لوگو و آرم و همچنین محدودیت تعداد حروف الفبا، یش از قبل از علائم در طراحی لوگو یا آرمها استفاده می‌شود. این علائم، نظیر نشانه ها یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند.
این نمادها همه جا به چشم می خورند. روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.
از آنجا که مدارک مستند دال بر اینند که این امر یعنی استفاده از نمادها، از سرآغاز پیدایش تمدن جریان داشته است، بی مناسبت به نظر نمی رسد که نگاهی کوتاه به تاریخچه چگونگی ارتباط افراد بشر با یکدیگر بیندازید. در حدود ۴۰۰۰۰ سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر بنمایاند. از این رهگذر، اندیشه که تا آن زمان صرفا از طریق صوت (زبان) یا حرکات (حالت دستها) بیان می شد، این قابلیت را پیدا کرد که بتواند ثبت گردد و پایدار بماند.
به طور کلی، عموم مردم، کلمه (آرم) را به جای (نشانه) می شناسند.

دو گونه نشانه وجود دارد:
۱- نشانه های دیداری: یعنی هر آنچه با چشم می بینید و با ادراک حسی می شناسید.
۲- نشانه های تصویری: وقتی شماری از نشانه های دیداری ثبت می شوند و در متنی جای می گیریند تبدیل به نشانه های تصویر می شوند.
به اعتقاد پیرس نشانه چیزی است که، جای چیز دیگری را تحت مناسبات یا عناوینی چند در ذهن می گیرد.

در طول تاریخ از نماد که نوعی علامت واحد هویت بصری است، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. تصور بر این است که انسان پیش از تاریخ با خراش دادن و ایجاد نقش بر دیوار غارهای التامیرا در اسپانیا و لاسکو در فرانسه تلاش داشته تا از این طریق به دیگران اعلان خطر یا آگاهی داده و یا پیام های دیگری را انتقال دهد. باستان شناسان لوازم و ابزارهایی را از یونان باستان یافته اند که بر آنها نقوش و نمادها نیز همچون شکل حروف و رنگ می تواند واکنش های حسی خاصی را در برانگیزد. معنی علائم نما دینی نقش بسته که احتمالا معرف آنها خالق آنها بوده است. بر تابوت های مصری نقوش نمادینی حکاکی شده است که احتمالا نشان از هنرمند خالق آن دارد. در جوامع قرون وسطائی بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالاها یا محصولاتشان از علائم و نمادهای خاصی استفاده می کردند که معرف آنها بود. چاپگران اواخر سده نوزدهم میلادی نیز که به مهارت ها و استادی خود مفتخر بودند بر روی تمامی چاپ نقش های خود نمادهایی را به صورت حرف نشانه یا امضاء چاپ می کردند که معرف حرفه و صنعتگری آنان بوده است. در آغاز سده بیستم نیز گاوچرانان آمریکائی برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علائم انحصاری استفاده می کردند، در واقع آنها از نوعی زبان تصویری استفاده می نمودند که سابق آن به مصریان باستان می رسد.

آرم (علامت): طی سال های گذشته توسط بعضی از استادان دانشکده های هنری در ایران سعی گردید به جای واژه آرم یا لوگو که یک اصطلاح بیگانه بود از واژه نشانه استفاده شود. ولی همانطور که در مباحث قبل اشاره شد واژه نشانه دامنه بسیار وسیع تر و گسترده تر از بحث گرافیک را در بر می گیرد. پس بهتر است از همان واژه آرم یا لوگو که امروز نیز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده نمود. طراحی آرم یکی از مهم ترین شاخه های رشته گرافیک محسوب می گردد و معرف هویت و شخصیت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هرگونه فعالیت می باشد.
آرم ها در سایر محصولات گرافیکی مانند کارت های ویزیت استفاده می‌شوند. در آنها آرم باید در مکانی قرار گیرد که ترکیب کل کار را بهم نزند و در کنار نوشتار فضایی مناسب و ترکیب بندی چشم نواز داشته باشد. در کنار آرم همواره نام اصلی موسسه محصول یا موضوع درج می گردد.نوع حروف و نحوه قرار گرفتن آن از موارد مهم در کنار طراحی آرم در کارت ویزیت محسوب می شود. مجموع عناصر طراحی شده در کنار نوشته آنرا کامل می سازند.یک آرم خوب و متعادل آرمی است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی و رساندن مفهوم و موضوع … در هنگام کوچک شدن و قرار گرفتن در کارت ویزیت از زیبایی و گویایی آن کاسته نشود. دونالد آندرسون در کتاب عناصر طرح بیان می کند که تکنیک گاهی اساسی ترین عامل در ساده نمودن جزئیات یک شکل بغرنج و تبدیل آن به یک آرم هنری و قابل درک است و به همین دلیل باید دارای قابلیتهای فراوانی باشد، در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا اشخاص مورد نظر است.

طراحی لوگو تایپ: یکی از عوامل مهم و گاهی مهم ترین ابزاری که در شکل گیری یک هویت خاص مورد استفاده طراحان قرار می گیرد، لوگو است. لوگو تایپ یا نشانه نوشته، اغلب نام خاصی برای یک شرکت، مجموعه یا کالا و گاهی تنها یک نوشته حتی فاقد معنی است که با طراحی خاص و متفاوت ارائه می‌شود تا به اذهان بنشیند. در یک نگاه سریع اولین چیزی که در اکثر اوراق اداری به نظر مخاطبان می رسد لوگوی آن است. بیشترین کاربرد لوگوها آن است که برای مخاطب قابل شناسائی باشند. بنابراین در طراحی لوگو خوانا بودن همراه با متفاوت بودن یا سایر لوگوهای هم موضوع، یک اصل است. لوگو باید قابل درک، تاثیر گذار بوده و در ذهن بیننده باقی بماند. لوگو از سرمایه های معتبر یک شرکت محسوب می شود که حتی با ارتقاء یک شرکت همچنان نام و لوگوی آن ثابت می‌ماند.

طراحی لوگو برای نشانه یک شرکت تولیدی یا خدماتی متفاوت است. هر چند که خوانایی و سادگی از اصول طراحی لوگو است اما، لوگویی که برای یک موسسه با دامنه فعالیت ها و مخاطبین محدود طراحی می‌شود می تواند اندکی با دشواری خوانده شود و چندان ساده نباشد.
لوگو ابزار با ارزشی جهت شناخت سریع تر شرکت به حساب می آید و در واقع، سمبلی است که مشخصات شرکت را نمایان می سازد. زمانی که یک لوگو تایپ در صفحه سربرگ قرار می گیرد به عنوان بخشی از هویت شرکت تلقی می گردد.
یک لوگوی ایده آل بایستی در یک نظر پیام خود را بیان نماید و احساس مخاطب را نسبت به شرکت برانگیخته و نمایان سازد. حال این لوگو ممکن است کلیه عملکرد مورد نظر شرکت را بیان نکند.

در هر صورت یک لوگو تایپ باید دارای خصوصیات عمومی زیر باشد:
الف) عملکرد شرکت را نشان دهد.
ب) شناخته شده باشد.
ج) متنوع و متفاوت با لوگو تایپ همنوع خود باشد.

در صورتی که لوگو تایپ یک شرکت دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود مخاطبان آن فکر می کنند که نوع مالکیت شرکت تغییر کرده است. بایدتوجه داشت که جدید ساختن لوگوی موجود با استفاده از لوگوی قدیمی بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به یک لوگوی جدید می باشد. نقش لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت است.

نوشتار و طراحی حروف: عنوان اصلی و نوشته ها از عوامل بصری اصلی در طراحی اوراق هستند، وجود آنها در صفحه یک امر ضروری جهت هدایت چشم به سمت موضوع مورد نظر می باشد. نوشته‌ها باید خوانا بوده و مزاحم عناصر دیگر در صفحه نباشد.
هنگام طراحی کارت، سربرگ و پاکت باید به این نکته توجه داشت که نوشته ها نباید با عناصر دیگر تداخل پیدا کنند. چون سایز کارت ویزیت سبب می شود که فضای بسیار محدودی برای رساندن سریع اطلاعات وجود داشته باشد، باید از نوشته به صورت مختصر، مفید و قابل انتقال بهره گرفت. قرار نگرفتن صحیح نوشته ها در صفحه و حجم زیاد باعث نازیبایی آنها و سردرگمی مشتری می‌شود. و همچنین باعث می شود که مشتری متوجه خدمات شرکت نشود. یکی از عوامل شکست و ناموفق بودن در طراحی ست اداری، وجود نوشته های نا متعادل و نازیبا و قرار نگرفتن در جای درست است.
(طراحی حروف) واحد اندازه گیری حروف، پوینت point نامیده می شود. هر چه پوینت بیشتر باشد حروف بزرگتری خواهد داشت. فضای بین خطوط لیدینگ leading نامیده می شود. هر چه که عدد لیدینگ بیشتر باشد، فضای گسترده تری را در اختیار دارید.
فضای نوشتاری ممکن است به صورت حروف با وزن های مختلف در صفحه قرار گیرند، وزن های به میزان ضخامت یا سنگینی حروف باز می گردد. شکل و نوع حروف در زیبایی کار تاثیر گذار است. باید بدانید از چه فونت و نوشته ای برای موضوع مورد نظر استفاده کنید. یکی از مهمترین عوامل زیبا شدن طراحی حروف، اهمیت دادن به خطوط افقی و عمودی است.
امروزه وجود کامپیوترها امکانات جدیدی از نظر شکل و نوع حروف و انواع قلم (فونت) در اختیار ما قرار می دهد.

رعایت نکات زیر در طراحی باعث زیباتر شدن آن میشود:
۱- مطالب و نوشته ها باید به اندازه ای باشد که به راحتی خوانده شوند.
۲- خواندن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک برای مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ است.
۳- خواندن خطوط طولانی در نوشته ها، چشم را خسته می کند.
۴- فضای نوشتاری که راست چین یا چپ چین است، آسان تر از نوشته ای خوانده می شود که وسط چین باشد.
۵- نوشته سفید روی زمینه سیاه سخت تر خوانده می شود، همچنین نوشتار رنگی، به ویژه روشن به سختی خوانده می شود. معمولاً اگر نوشته تیتر، بزرگ و یا با حرف توپر و به صورت رنگی روی پس زمینه های تیره و روشن تایپ شود، ممکن است در بعضی موارد خیلی زیبا نباشد.
۶- حروف توپر، فشرده، یا ایتالیک فقط برای بخش های مهم استفاده می شود، چرا که آن ها چشم را خسته می کند.
۷- فضای نوشتاری خلوت معمولا راحت تر از فضای نوشتاری شلوغ خوانده می شود.


امتیاز طراحی لوگو

شما میتوانید به محتوی صفحات وب سایت رای داده و نظر ارزشمند خود را ثبت نمایید.

4.9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Rating 98% (1293 Votes)
طراحی لوگو، آرم | استدیو خانه عکس و طرح
Raiting: 4.9 out of 5 based on 1293 reviews.
Go to top
{mainvote}