سالهااست که بستر ارتباط مستقیم و آنلاین که توسط اینترنت فراهم گردیده و به صورت شگفت انگیزی رشـد و گسـترش یافته است. به نظر میرسد شـهروندان کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده‌اند با ارتباط و اطلاع رسانی آنلاین میتوانند به پیشرفت خود و محیط کمک بیشتری نمایند. با توجه به میلیون‌ها کاربر اینترنت در سراسر جهان بازار وسیع برای توسعه‌دهندگان و کسب و کارهای اینترنتی فراهم‌شده که برای استفاده از فرصت‌های این بازار به نوآوری و حرکت در مسیر پیشرفت تکنولوژی تلاش کرده و هر روز در حال نوآوری و افزودن تکنولوژی‌های مختلف بر اساس چهارچوب وب هستند.

همواره ایجاد فضایی سه بعدی در بستر وب و ساخت (Render) یک سوژه به‌صورت Realtime از خواسته‌ها و اهداف چندساله تیم‌های برنامه نویسی و نرم‌افزاری کوچک و بزرگ در سراسر دانیا بوده‌است. با معرفی تکنولوژی Webgl و طراحی موتورهای گرافیک سه بعدی تحت وب، این امکان به وجود آمده تا دست اندرکاران صنعت IT به آرزوی چندین ساله خود نزدیکتر شوند.
یکی از پیشرفت‌های اخیر فضای وب‌، ارائه محیط سه بعدی در فضای مرورگر هاست. برای ایجاد چنین محیطی نیاز به یک موتور رندر گرافیکی سه بعدی جهت ساخت، پردازش و نمایش اطلاعات است. پس از معرفی WebGL بعنوان زیر ساخت استاندارد برای طراحی موتورهای رندر سه بعدی تحت وب، بسیاری از توسعه دهندگان و شرکت‌ها اقدام به یادگیری و آموزش کارکنان خود در این حوزه نموده و تلاش خود را برای تطبیق با این تکنولوژی بکار بسته‌اند.



WEBGL RENDERING DEMOS

WebGL-based graphics engine with the latest technology
Powerful real-time rendering with countless optimizations & much more




موتور گرافیکی سه بعدی تحت وب طراحی شده توسط تیم ما این اجازه را میدهد محصولات صنعتی و تجاری اعم از لوازم خانگی، محصولات و ماشین‌آلات صنعتی، محیط‌های شهری و ساختمانی و غیره را با حجم بسیار مناسب و منطبق با محدودیت‌های سرعتی و پردازشی اینترنت، در فضای وب بصورت کاملاً سه بعدی نمایش دهیم.
همچنین نمایش پروژه‎های سه بعدی مستلزم ایجاد و افزودن متریال به مدل (Object) سه بعدی ساخته شده است، موتور رندر سه بعدی طراحی شده با بهره‌مندی از ابزار توانمند ساخت متریال معمولی و pbr میتواند بدون محدودیت و با حجم بسیار پایین تمامی متریال های مورد نیاز طراحی را ایجاد و به منظور داشتن خروجی واقعی و ریالستیک به محصول سه بعدی اضافه نماید که این گزینه در مقایسه با موتورهای رندر تحت وب موجود قابل رقابت میباشد.

طرح و طراحی سه بعدی چیست؟

در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهد رشد و توسعه طرح‌های سه بعدی بوده‌ایم؛ این موضوع سبب شده امروزه مردم درک قابل قبولی از طراحی سه بعدی داشته باشند؟ اما به طور کلی طراحی سه بعدی به معنای ایجاد یک شی می‌باشد که از سه بعد مجزا (طول، عرض، ارتفاع) تشکیل شده است. تفاوتی ندارد خروجی مورد نظر شما چیست طرح شما می‌تواند یک ساختمان نیمه کاره فلزی یا محصولی فروشگاهی باشد.





تاریخچه طراحی و مدلسازی سه بعدی

اولین نمونه‌های مشاهده شده از طراحی سه بعدی را می‌توان در آثار Hans Holbein نقاش آلمانی مشاهده کرد او نخستین بار در سال ۱۵۳۳ طراحی متفاوت و منحصر به فردی را به تصویر کشید که شباهت زیادی به طراحی سه بعدی داشت؛ جالب است بدانید آثار این هنرمند در آن زمان مورد استقبال چندانی قرار نگرفت! اما اگر بخواهیم نگاهی به شروع مسیر حرفه ای طراحی سه بعدی داشته باشیم، میتوان به نقاشی و گرافیکی‌های خیابانی قاره اروپا اشاره داشت.

مراحل ساخت و آماده سازی سازه سه بعدی تحت وب چگونه می باشد ؟

1 - MODELING : ساخت آبجکت مورد نظر و یا دریافت فایل سه بعدی ساخته شده از کارفرما از نرم‌افزارهای سه بعدی رایج مانند Maya, Autodesk 3ds Max, Sketchup, AutoCad, Solid Work, ArchiCAD, Cinema 4D, CATIA, Carrara, Cheetah3D, DesignSpark Mechanical, Houdini IRONCAD, KeyCreator, LightWave 3D و ...
2 - ساخت متریال‌های مورد نیاز با موتور رند تحت وب
3 - MOTION : ایجاد حرکت برای آبجکت‌های ساخته شده
4 - PUBLISH / PREVIW : نمایش سه بعدی محصول در محیط وب جهت بازبینی و تایید توسط کارفرما و رفع نواقص و یا اصلاحات احتمالی
5 - PACKING : ساخت فایل نهایی متناسب با درخواست کارفرما




مزیت‌ها و قابلیت‌های منحصر بفرد

1 - شبیه سازی محصول و ماشین آلات به صورت سه بعدی در محیط وب
2 - امکان نمایش جزئیات دستگاه با قابلیت چرخش به تمامی جهت ه
3 - امکان ایجاد حرکت و اکنش های تعاملی (Interactive Motions) میان دستگاه و بازدیدکننده
4 - امکان میکس فایل صوتی بر روی فایل سه بعدی جهت معرفی و تحلیل محصول سه بعدی برای کاربران
5 - امکان جداسازی (Unpack) شدن دستگاه سه بعدی سازی شده و نمایش نحوه اتصال بخش های مختلف برای بررسی و تحلیل ساختار فنی، مکانیزم دستگاه، نحوه استفاده و ...
6 - امکان آموزش عملکرد دستگاه و خدمات پشتیبانی بصورت سه بعدی از راه دور و برای تیمهای فنی و تکنسینهای شرکت سازنده یا کاربران عمومی
7 - سه بعدی سازی پروژه قبل از اجرا و در زمان تکمیل : این فرایند میتواند جایگزین بسیار مناسب ، اقتصادی و سریع تر از ماکت سازی فیزیکی باشد؛ ضمن اینکه بواسطه خصوصیت نمایشی تحت وب و همچنین تعاملی بودن و حرکت داخل فضای سه بعدی میتواند گزینه قابل اتکا برای پروژه‌های ساختمانی، عمرانی، راه و شهرسازی، راه آهن، کشتی سازی، نفت و گاز، پتروشیمی و ... باشد.
8 - امکان اصلاح و تغییر فرایند تولید قبل از شروع : بواسطه اینکه نمایش سه بعدی بصورت آبجکتیو (Objective) انجام میشود ، لذا قابلیت تغییر ساختار ، متریال (Material)،حرکت های ایجاد شده را دارا میباشد و به مثابه مدل واقعی یا (کانسپت Concept) قبل از ساخت نهایی تلقی میگردد.
لذا تیم‌های ذی ربط امکان بررسی online مدل سه بعدی را دارا میباشند و امکان تغییرات مورد نیاز برای کیفیت مطلوب در تولید نهایی وجود خواهد داشت و پس از اعمال تغییرات لازم محصول مد نظر به فرایند تولید اضافه میگردد.
9 - امکان ایجاد کارگاه و آزمایشگاه سه بعدی جهت موسسات آموزشی و فنی و حرفه ای.
10 - امکان جانمایی مانیتور در محیط سه بعدی و میکس ویدئو آموزشی یا تبلیغاتی بر روی آن. در این حالت کاربر میتواند علاوه بر تحلیل و بررسی تعاملی محصول، ویدئو میکس شده را نیز مشاهده نماید.
استفاده از تکنولوژی سه بعدی تحت وب Webgl تمامی موارد ذکر شده و موارد دیگر را مرتفع میسازد بگونه‌ای که با ساخت یک پروژه سه بعدی آموزشی در زمینه‌های مختلف، کاربران نامحدود میتوانند از طریق اینترنت به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشند، آنها را بصورت آنلاین دریافت نمایند و با فعال کردن قسمتهای مختلف آبجکت بصورت مجازی با سوژه تعامل مستقیم برقرار نمایند و آموزش عملی نیز ببینند و همزمان از توضیحات صوتی و تصویری (انیمیشن) مخصوص آن قسمت استفاده نمایند.




دلایل تاکید بر استفاده از خدمات طراحی سه بعدی

تا چندی پیش خدمات طراحی تنها به نمونه‌های دوبعدی محدود می‌شد؛ امروزه با گسترش تکنولوژی و فناوری خدمات طراحی گرافیک شکل دیگر به خود گرفته‌اند؛ اکنون شما به راحتی می‌توانید، طراحی سه بعدی آنلاین خود را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید! خدماتی همچون عکاسی تور مجازی از جمله این خدمات می باشد.

استفاده از خدمات طراحی سه بعدی امروز جایگاه ویژه‌ای در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کرد است؛ مصاحبه کسب و کار به واسطه این فناوری محصولات و خدمات خود را به شیوه ‌ای نوین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جالب است بدانید: استفاده از طراحی سه بعدی به میزان قابل توجهی در اطمینان و جذب نگاه مشتری، تاثیر دارد. طراحی ۳۶۰ درجه و سه بعدی به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی بتوانند زوایای مختلف یک محصول را مشاهده و آنرا بررسی کنند.

اما خدمات طراحی سه بعدی تنها به کاربرد در فروشگاه‌های دیجیتال محدود نمی‌شود، بلکه بخش عظیمی از طراحی سه بعدی امروزه در صنعت‌هایی همچون: ساختمان سازی، عمران، نقشه کشی، عکاسی دکوراسیون داخلی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد

تاثیر نرم افزار و سخت افزار و مهارت، در خروجی کار شما!؟

طراحی سه بعدی در هر زمینه، نرم افزارهای مختص به خود را دارد اما از پرطرفدارترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی می‌توان به 3Dmax اشاره داشت؛ در واقع با توجه به اینکه نرم افزارهای متعددی در زمینه طراحی سه بعدی وجود دارند برای سفارش طرح خود ابتدا بهتر است پیش از هر چیز نگاهی به نرم افزارهای روز دنیا در زمینه کسب و کار خود داشته باشید؛ توجه به چندین مسئله‌ای به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به مجموعه‌ای که قصد همکاری با آن را دارید؛ اطمینان کنید.

علاوه بر آن موضوع دیگری که در بخش طراحی سه بعدی مطرح است مربوط به قدرت سیستم و البته مهارت طراح می‌باشد؛ سیستم‌هایی که در زمینه طراحی سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اغلب از سخت افزارهای بسیار قدرتمندی برخوردارند به خصوص در بخش رندر بسیار مهم است از یک سیستم حرفه‌ای و قدرتمند استفاده شود اما در این میان یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر روی نتیجه نهایی کار شما موثر است، مربوط به مهارت طراح می‌باشد. برای اینکه بتوان از کیفیت کار یک مجموعه آگاه شوید بهتر است قبل از هر چیز نگاهی به سابقه و رزومه کاری مجموعه آنها داشته باشید.

استفاده از WebGL در تبلیغات یک انقلاب در جهان تبلیغات آنلاین است. WebGL، یک فناوری گرافیکی پیشرفته بر پایه وب، به تبلیغات دیجیتال امکان می‌دهد که به سطح جدیدی از تعامل و جلب توجه برسد. با استفاده از WebGL، تبلیغات می‌توانند به شکل‌های سه‌بعدی و تعاملی تری ارائه شوند، که این امر باعث افزایش جذابیت و اثربخشی تبلیغات می‌شود. با استفاده از توانایی‌های گرافیکی پیشرفته WebGL، تبلیغات می‌توانند تصاویر و انیمیشن‌های واقع‌گرایانه‌تری ارائه دهند. این به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تا تجربه‌ی تعاملی و مشتری محوری را تا یک سطح جدیدی ارتقاء دهند.
به طور خلاصه، WebGL به تبلیغات امکان می‌دهد تا به تعامل و تجربه‌ی بصری عمیق‌تری دست پیدا کنند و مخاطبان را به شکلی نوین و جذاب به خدمات و محصولات خود جلب کنند. این فناوری پیشرفته یک راه بسیار مؤثر برای ایجاد تبلیغات جذاب و مؤثر در دنیای دیجیتال فراهم می‌کند.

تعرفه خدمات طراحی سه بعدی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای توضیح تعرفه خدمات طراحی سه بعدی تنها می‌توان گفت که ابتدا باید نیاز مشتری را بشناسید و به جزئیات طرح بسیار دقت نمایید چون همین جزئیات است که طرحی بی نقص را خلق می کند از همین جهت نمی‌توان به طور دقیق تعرفه مشخصی برای آن بیان نمود اما پیشنهاد میکنیم اگر بدنبال پیاده سازی این طرح ها در سطح وب هستید از صفحه استعلام هزینه‌های خدمات طراحی وب‌سایت دیدن نمایید.