امروزه صنعت گیم و بازی‌های رایانه‌ای در جدول پردرآمد‌ترین صنایع جهان قرار گرفته است که هر ساله قله‌های مرتفع‌تری را فتح می‌کند.در همین راستا ساخت لوگو گیمینگ جز موارد مهم در این صنعت تبدیل شده است همچنین از آنجایی که بیشتر کسب و کار‌های امروزی اینترنتی و به صورت مجازی انجام می‌شوند، تعداد افرادی که به بازی کردن می‌پردازند افزایش یافته است.

در این میان آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه چیزی موجب می‌شود مردم به یک گیم جدید علاقه‌مند شوند و در آخر آن را به یکی از معروف‌ترین بازی‌ها تبدیل کنند؟! مسلماََ افراد بسیاری برای ساخت یک گیم دست به دست یکدیگر می‌دهند و با رعایت جزئیاتی که شاید خیلی به آنها توجه نشود‌، یک بازی جدید را تولید کرده و با فروش آن سود‌های چشمگیری را عاید خود می‌کنند. به طور کلی عرضه یک بازی جدید مراحل متعدد و پیچیده‌ای دارد که حتی ما به عنوان یک گیمر به آنها فکر هم نمی‌کنیم و برایمان تبدیل به عادت شده‌اند.

لوگو، شناسنامه گیم است!

ممکن است به این نکته توجه نکرده باشید، اما اولین فاکتوری که موجب می‌شود شما با یک گیم جدید رو‌به‌رو شوید و آن را بشناسید، لوگو و اسم آن است. در واقع اکثر افراد به صورت ناخودآگاه بر اساس لوگو یک بازی، آن را قضاوت می‌کنند و به همین دلیل طراحان توجه زیادی به این موضوع دارند.


آموزش ساخت لوگو گیمینگ

فراموش نکنید که یک طراحی لوگو منحصربه فرد باعث می‌شود شخصی که بازی‌ را به اتمام می‌رساند و یا حتی مقداری از آن را به صورت بصری تجربه کرده است با دیدن مجدد طرح بازی، تمامی احساسات و عواطفی که هنگام بازی کردن تجربه کرده است را در ذهن خود یادآوری کند. بنابراین توجه به همچین فاکتور مهمی نتایج مثبتی در بر خواهد داشت و هر گیمی را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

چگونه یک لوگو جذاب طراحی کنیم؟

به طور حتم کاری که بهترین طراح لوگو قادر به انجام دادن آن هست با توانایی یک طراح آماتور قابل مقایسه نیست، اما با رعایت کردن مجموعه‌ای از نکات و اصول طراحی لوگو گیمینگ، می‌توان تا حد ممکن به استاندارد‌های جهانی نزدیک شده و الگو‌های زیبایی را به وجود آورد. لوگو‌ها نیز شامل اصولی می‌شوند که نباید از آنها سرپیچی کرد، چرا که موجب کاهش بازخورد شده و کار را بی ارزش می‌کند.

در اموزش ساخت لوگو گیمینگ توجه به محتویات درون بازی به شدت اهمیت دارد، به این صورت که طراحی شما باید بر اساس ویژگی‌های داخل گیم رقم بخورد و موضوع کلی آن را به بیننده شرح دهد. برای مثال اگر محتوای بازی خشن و جنگجویانه است باید لوگو آن هم این حس را به مخاطب منتقل کرده و او را متوجه جریانات بازی کند. این کار باعث می‌شود که بازیکن بتواند سبک بازی را پیش از تجربه آن حدس بزند و خود را برای رویارویی با موضوع آن آماده کند.

گام دوم این است که لوگو باید شفاف و چشم‌نواز باشد؛ لحاظ کردن طراحی هویت بصری  لوگو بازی‌ها برای بینندگان بسیار حائز اهمیت است و معمولا اکثریت مردم از طریق ظاهر یک چیز مجذوب آن می‌شوند. پس یک طراح ماهر می‌داند که چگونه باید با استفاده از ترفند‌های خود، شفافیت تصویر را دو چندان کرده و نظر مخاطبان را به طرح لوگو جلب کند. شما نیز می‌توانید با استفاده از نرم افزار‌های گوناگون به مرور زمان این کار را بیاموزید.


 تکنیک های ساخت لوگو گیمینگ

گام سوم رنگ‌بندی اصولی می‌باشد. مطمئنا کمتر گیمی را می‌بینیم که لوگو آن فاقد رنگ و یا سیاه و سفید باشد. از این رو به اهمیت این نکته پی می‌بریم که رنگ‌ها نقش مهمی در انتقال احساس دارند و نباید آنها را دست کم گرفت. رایج‌ترین رنگ‌های قابل استفاده در طراحی لوگو شامل کنتراست بالا هستند تا چشمان مخاطب را مجذوب خود کنند و اصطلاحا نگاه آنها را بدزدند. همچنین معمولا از رنگ‌های اصلی و شاد در طراحی لوگو بهره می‌برند تا از این طریق حس بشاش بودن و انرژی مثبت را منتقل کنند.

در طراحی لوگو باید به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما در چه گروه سنی قرار دارند تا بتوانید عناصر جذاب را برای آن دسته به کار بگیرید، در غیر این صورت لوگو شما جذابیتی برای بیننده نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات حیاتی این است که طرح شما باید منحصر‌به‌فرد و مخصوص خودتان باشد. کپی برداری از طرح‌های مشهور یا حتی ناشناخته تنها ارزش کار را کاهش می‌دهد و مطمئنا تاثیر خوبی در بر نخواهد داشت. بنابراین با استفاده از خلاقیت خود دست به کار شده و یک لوگو خاص را به وجود بیاورید.

3 بهترین نرم افزار طراحی و ساخت لوگو گیم

همانطور که می‌دانید نرم‌افزارهای متنوعی برای ساخت انواع لوگو‌ها وجود دارند که به طور جداگانه نیز در مقاله " نرم افزارهای طراحی لوگو و آرم " به آنها پرداخته ایم با استفاده‌ از آنها طراحان می‌توانند سبک‌های گوناگونی از لوگو را متناسب با گیم طراحی کنند. در این بخش نیز قصد داریم برخی دیگر از این برنامه ساخت لوگو گیمینگ را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

فتوشاپ | Adobe photoshop cc


 ساخت لوگو گیمینگ با فتوشاپ

مطمئنا تاکنون بار‌ها با واژه فتوشاپ روبه ‌رو شده‌اید و یا حتی با آن به ادیت کردن عکس‌هایتان پرداخته‌اید. در این نرم‌افزار ابزار‌های متعدد و کاربردی وجود دارد که هر کدام در موقعیت‌های متفاوتی به شما کمک می‌کنند تا یک طرح جدید به وجود بیاورید.

نکته‌ای که نباید نادیده گرفت این است که در فتوشاپ نباید از وکتور(کاراکتر بازی بالای متن) استفاده کنید و لوگو شما باید صرفا یک طرح ساده و بدون شخصیت‌های بازی باشد. می‌توانید از ترکیب رنگ‌ها و حروف الفبا بهره بگیرید و اسم بازی را با برخی المان‌های ساده همراه کنید تا جذابیت بیشتری به لوگو تزریق کرده باشید.

ایلوستریتور | Adobe illustrator

برخلاف برنامه فتوشاپ، در نرم‌افزار ایلوستریتور شما مجاز به استفاده از انواع وکتور‌ها هستید و می‌توانید با تلفیق آنها و نام گیم، لوگو بی‌نظیری را طراحی کنید. شما می‌توانید با سرچ کردن اسامی مختلف شخصیت‌های بازی در گوگل، طرح‌ آنها را در این برنامه بارگذاری کرده و تغییرات اساسی در آنها به وجود آورید تا در نهایت به سلیقه شخصی خود نزدیک‌تر شوند و به عنوان لوگو مورد استفاده قرار بگیرند. این کار را با حوصله و تمرکز انجام دهید تا کیفیت کارتان افزایش یابد و به هیچ عنوان برای رسیدن به نتایج مطلوب عجله نکنید..

ساخت لوگو | Pro logo creator

این نرم‌افزار با قابلیت‌های متنوعی که در اختیارتان قرار می‌دهد شما را قادر می‌سازد تا در تلفن همراه خود به طراحی لوگو بپردازید. در صورتی که به لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی دسترسی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنم از این برنامه کاربردی بهره بگیرید و ایده‌های خود را به سرانجام برسانید.

تاکنون با نکاتی اساسی برای ساخت لوگو گیمینگ آشنا شدید و می‌توانید با به کارگیری هر یک، گام بزرگی در جهت پیشرفت خود بردارید. بدون شک اگر شرکت‌های بازی سازی بتوانند اصول ساخت گیم و طراحی لوگو را رعایت کنند قادر خواهند بود تا در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مجذوب کار خود کنند و نتایج خارق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورند.


لوگو گیمینگ

فراموش نکنید که لوگو گیمینگ باید بتواند حس شادی و هیجان را در کاربران برانگیخته و موجبات لذت آنها را فراهم سازد تا از این طریق باعث تبلیغ بازی شده و طرفداران بیشتری را جذب کند. ضمن اینکه اگر به طراحی لوگو علاقه‌مند هستید هیچگاه از بررسی طرح‌های رقبای خود دست نکشید، با این کار می‌توانید از تجربیات آنها استفاده کرده و ایده‌های جدیدی را به عرصه ظهور برسانید.