ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از جذابترین بخش‌های یک کمپین تبلیغاتی است؛ هیچ نوشته و عکسی به اندازه تصاویر زنده و ویدئویی که داستانی را روایت میکند، نمیتواند بیننده را جذب خود کند. ویدئو تبلیغاتی به مدد جذابیت سحرانگیز خود است که وایرال میشود و میلیونها و حتی میلیاردها انسان را با خود همراه می سازد.

جایگاه ویدئو تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی

تیزر یا ویدئو تبلیغاتی اکنون دیگر برای برندسازی و فروش محصولات یک کسب و کار که به جلو می نگرد، تنها یک گزینه نیست، بلکه یک الزام است؛ زیرا وایرال کمپین تبلیغاتی تنها با داشتن موثرترین ابزارهای تبلیغاتی است که به خوبی انجام می‌پذیرد.

قبل از شروع مبحث ویدئو تبلیغاتی وایرال لازم است به معنای وایرال بپردازیم؛ تبلیغات وایرال تبلیغاتی است که همانند ویروس عمل میکند؛ ویروسها زمانی که به سلولی از بدن راه یابند آن سلول را آلوده کرده و سلول آلوده همانند ویروس رفتار می کند.

پس وقتی یک کمپین تبلیغاتی وایرال میشود که هر کسی که در معرض این تبلیغات قرار میگیرد خود تبدیل به منبع انتشار جدیدی شده و بالطبع به تبلیغات شما کمک میکند.


وایرال ویدئو Viral Video یا ویدئوی ویروسی

بررسی انواع تیزر تبلیغاتی وایرال

زمانی که هدف شما تنها جلب بازدید کننده است، میبایست ویدئویی سرگرم کننده بسازید.

فردی ویدئو را میبیند و برای فرد دیگری می فرستد؛ فرد اول اکنون یکی از اعضای کمپین تبلیغاتی شما شده است، و اگر فرد دوم نیز به انتشار ویدئو اقدام نماید، او نیز عضو کمپین است و شما در حال انجام یک تبلیغات وایرال موفق هستید.

اما دسته دوم ویدئو ها تبلیغاتی هستند که موضوعی عمل کرده و سناریویی پیچیده‌تر دارند تا بتوانند برندی، محصول و یا خدماتی را به شکلی جذاب معرفی نمایند.

گاهی برندینگ با ویدئو‌های سرگرم کننده و البته هوشمندانه (ویدئویی که در کنار سرگرم کننده بودن، هویت و داستان آن برند را در کمال جذابیت تعریف میکند، احساسات و رویاهای صاحبان کسب و کار را به بیننده انتقال دهد و حس همدلی را در او ایجاد نماید)، شروع شده و در بستر‌های مناسب قرار می‌گیرند. شبکه های اجتماعی اولین زنجیر‌های اینگونه تبلیغات را می‌سازند و دنبال کنندگان نیز با به اشتراک گذاشتن ویدئو ها برای دیگران، این زنجیره را امتداد میدهند. اکنون که شبکه های اجتماعی محدودیتهای مکان و زمان را از میان برداشته اند، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی استفاده از تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه و جذاب است.

روش تهیه ویدئو تبلیغاتی وایرال

شما میتوانید با کمک گرفتن از یک مشاور تبلیغاتی یک سناریو بنویسید که در آن محصول و یا خدمات شما در کانون توجه باشد و با صداقت، مزایا و محاسن آن را به جذاب ترین شکل ممکن برای مخاطب تعریف کنید. در او حس مثبتی را نسبت به برند ایجاد کنید. هر کدام از ما یک شخصیت قصه گو در درون خود داریم، تنها کافی است چشمان خود را بسته و قصه، آرزوها و رویاهای خود را تعریف کنیم، مگر محصولی که شما ارائه میدهید چیزی به غیر از رویاها شماست که به حقیقت پیوسته است.

حس شوخ طبعی که در درون بعضی از افراد وجود دارد به خوبی می تواند در یک ویدئو وایرال چون یک محرک وارد شده و به آن کمک نماید، برخی تخیل قوی دارند و به خوبی می توانند قصه هایی جذاب تعریف کنند، محصول خود را از نگاه مخاطب بررسی کرده و از توانایی خود و دیگران برای معرفی آن کمک بگیرید.

شرکت‌های خودروسازی از دیرباز به دنبال ساخت تیزرهای خلاقانه‌ای از این دست بوده‌اند و همواره بیشترین هزینه و زمان را صرف ساخت تیزرهایی جذاب میکنند. در ادامه به مقایسه تبلیغات ویدئویی دو شرکت خودرو سازی میپردازیم.

مقایسه تبلیغات دو شرکت خودروسازی مطرح

BMW و مرسدس بنز برندهایی هستند که به تولید خودروهایی بی نقص و لوکس فکر میکنند و طبقه مخاطبین آنها قشر مرفه است؛ در این دو کمپانی شعارها و تبلیغات بر روی علایق و سبک زندگی این طبقه متمرکز شده است. شعار BMW "لذت رانندگی محض" و "نهایت رانندگی" است و بنز از شعار "یا بهترین یا هیچ" استفاده میکند.

BMW خوب میداند مشتریان این برند در تبلیغات صرفا به دنبال یک خودرو نمیگردند بلکه وسیله نقلیه‌ای در حد کمال می خواهند؛ به همین دلیل در تیزرهای تبلیغاتی خود تاکید بر تجربه یک رانندگی عالی را دارد و در همین راستا در تبلیغاتش خودروهای خود را در شرایطی عجیب و سخت قرار داده و درنهایت راننده در گذر از شرایط موفق عمل میکند. همچنین استفاده از هنرپیشه‌های مطرحی چون تام کروز را نیز درکارنامه خود دارد.




BMW همیشه بر اهداف خود پافشاری میکند و آنها را در روند تولید و تبلیغات ویدویی خودرو خود به رخ میکشد؛ آنها در راستای حفظ موقعیت و تصاحب صدر لیست بهترینهای دنیای خودروسازی، همیشه به دنبال نوآوری، فناوری، قابل اطمینان بودن، منحصربفرد بودن، جلب رضایت مشتری و خلاقیت هستند.




اما بنز؛ خودرویی که در آمریکا هنوز هم تنها ثروتمندان سوار آن می‌شوند؛ بنز نمیتواند خودروهای ارزان تولید کند؛ زیرا بنز در برندسازی خود نشان داده است متعلق به مرفهین است؛ اما خود دانسته است اگر در تولید تبلیغات ویدئویی خود فقط به اهداف اولیه خود یعنی ایمن بودن، تجمل و مهندسی دقیق تاکید کند، تنها مشتریانی مسن خواهد داشت و گروه بزرگی از جوانان را از دست میدهد.

به همین علت مرسدس بنز در استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود بر مفهمومی بالاتر از صرف رانندگی تاکید دارد و یک سبک زندگی را تبلیغات خود گنجانده است و همزمان بر جنبه‌هایی مانند شتاب و سرعت نیز که جوانان را هم درگیر میکند میپردازد.




بهترین راه وایرال شدن تیزر یا ویدئو تبلیغاتی

ویدیو وایرال نخواهد شد، مگر اینکه بتوانید حلقه‌های اولیه زنجیره تبلیغات خود را به خوبی شکل دهید؛ یک تیزر تبلیغاتی که بتواند بیننده را با خود همراه کند در شبکه‌های اجتماعی به خوبی وایرال میشود. اگر به دنبال بازاریابی و تبلیغات ویدیویی هستید، گروه های هدف خود را نشانه بگیرید؛ ویدئو را در بسترهایی به اشتراک بگذارید که همه افراد بتوانند به ویدئوهای شما دسترسی داشته باشند.