در این دنیای دیجیتال، همه برای جلب توجه رقابت می‌کنند. از میان آگهی‌های بسیار زیادی که در طی یک ماه ارائه می‌شود، تنها نیمی از آنها مورد استقبال قرار می‌گیرند. در یک محیط اشباع شده مانند صنایع غذایی و رستوران‌ها، نام‌های جدید اغلب در دریای رقابت از بین می‌روند. اگر نتوانید افراد را تحت تاثیر قرار دهید، تلاش سخت شما برای تبلیغات رستوران به هدر می‌رود.

برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از یک ایده تبلیغات رستوران حرفه‌ای به شدت ضروری است. در صورتی که این ایده جذاب و نو باشد به طور حتم افراد زیادی را مجذوب خود خواهد کرد.

تبلیغات مواد غذایی آیا درباره بعدی خود فکر کرده‌اید؟

در صورتی که شما در حال افزودن یک آیتم جدید به منوی خود هستید، قرار است رستوران تازه کار خود را به مردم معرفی کنید، یا برای افزایش مخاطبان آنلاین خود تلاش می‌کنید؛ لازم است به طور کامل بر روی هدف خود تمرکز داشته باشید. شاید ساده به نظر برسد؛ اما تعجب خواهید کرد که بسیاری از برندها موفق به انجام این کار نشده‌اند. پس در ادامه به 10 نکته اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند کمپین تبلیغاتی رستوران خود را به مقصد برسانید.

به مشتریان خود نزدیک شوید

آگهی رستوران شما این قدرت را دارد که یک پیام قانع کننده به مشتریان شما بدهد. برندها مانند مردم هستند؛ هر کدام شخصیت‌ها و ارزش‌های منحصر به فردی دارند. اگر رستوران شما یک فرد بود، چگونه به نظر می‌رسید؟ همچنین باید تعیین کنید که دوست دارید با چه پیامی ارتباط برقرار کنید.

اگر این مهارت را بدست آورید که به بهترین نحو منظور خود را در تبلیغات به مخاطبان ارائه کنید و محتوای مناسبی را برای آنان به وجود آورید، ارتباط بهتری با مشتریان خواهید داشت. ناگفته نماند که استفاده از راهکار‌هایی مانند برگه‌ها یا وبسایت‌های انتقادات و پیشنهادات این امکان را به شما می‌دهد تا نظر مستقیم مشتریان را نسبت به عملکرد خود بدانید و براساس آن واکنش نشان دهید؛ همچنین این برخورد موجب نزدیکی هرچه بیشتر میان شما و مخاطبان خواهد شد.

جالب است بدانید کمپین‌هایی با محتوای کاملا عاطفی، تقریبا دو برابر کمپین‌هایی که محتوای کاملا منطقی دارند، بازدهی دارند. وقتی صحبت از محتوای عاطفی می‌شود، باید به این فکر کنید که شما به عنوان یک رستوران میخواهید چه پیامی به مردم ارسال کنید.

یک ایده خلاقانه تبلیغات رستوران دقیقا در همین مورد خلاصه می‌شود؛ فرض کنید که چه ایده‌های خلاقانه و جذابی را می‌توانید با توجه به عواطف انسانی و تاثیرگذاری بر آنها ارائه دهید. هرچه ایده عکاسی تبلیغاتی مورد استفاده قدرت بیشتری در برانگیختن احساسات مخاطب داشته باشد، قانع‌کننده‌تر خواهد بود و نتیجه مطلوبی نیز به همراه دارد.

برای مثال استفاده از ترکیبات ارگانیک یا مبارزه با هدر رفتن غذا. بنابراین نترسید و به همه نشان دهید که رستوران شما واقعاً به چه چیزی اهمیت می‌دهد.


عکاسی غذا

تبلیغات مواد غذایی خود را با داستان سرایی جذاب کنید

در تبلیغات مواد غذایی هیچ چیز بیش از دیدن ایده‌های قدیمی که توسط بسیاری از برندها دوباره تجدید می‌شوند، مخاطبان را آزار نمی‌دهد.جابجایی تبلیغ با تصاویر جدید، می‌تواند مورد توجه مشتریان شما قرار گیرد و به عنوان یک ایده تبلیغات رستوران نتایج غیر قابل توصیفی را به همراه دارد؛ بنابراین تلاش کنید تا تمامی نیاز‌ها و انتظارات مشتریان را در قالب عکس‌هایی خاص و منحصر‌به‌فرد به نمایش بگذارید.

در واقع یک عکس به اندازه هزار کلمه صحبت می‌کند و هنگامی که یک محتوا دارای تصویر باشد، ۵۵ درصد از مخاطبان مجدداً آن را مرور خواهند کرد. در نهایت لازم است بدانید که قصه‌گویی، بیشتر به معنای نشان دادن است نه گفتن. بنابراین احتمالاً متوجه شده‌اید که عکاسی غذا در تبلیغات آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیرات بسازیی در افزایش مشتریان داشته باشد؛ بنابراین توجه به این نکته لازم و ضروری است.

در تبلیغات مواد غذایی با رنگ‌ها بازی کنید

هنگامی که رنگ‌ها به طور موثر مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند بر روی رفتار مصرف کننده تاثیر بگذارند. بیشتر فست‌فودها تمایل دارند از رنگ‌های روشن‌تری استفاده کنند که انرژی را منعکس می‌کنند. در حالی که تبلیغات لوکس‌، از رنگ‌های تیره‌تر برای نشان دادن اقتدار خود استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که لازم است هماهنگی رنگ‌ها و ایجاد کنتراست را نیز در تصاویر تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

ترفند‌ها و حقه‌هایی نیز برای اینکار وجود دارند که اغلب توسط رستوران‌ها استفاده می‌شوند؛ به عنوان مثال بهره گرفتن از اسپری‌های براق‌کننده و یا رنگ‌های مصنوعی در هنگام عکسبرداری موجب می‌شود عکس‌های گرفته شده رنگ و لعاب بسیار بالایی داشته باشند و چشمان بیننده را مجذوب خود کنند. این تکنیک در عکاسی آثار هنری نیز استفاده می شود که سبب جذب بیشتر مخاطب میگردد.


روش تبلیغات مواد غذایی

ادعای دروغین نداشته باشید

در برخی از تبلیغات، شاهد ادعاهایی هستیم که تلاش می‌کنند مصرف کنندگانی که نسبت به انتخاب مواد غذایی خود با دقت بیشتری عمل می‌کنند را جلب نمایند. با وجود این، حقایق سبب ایجاد اعتبار می شوند که این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حقیقت ۵۴ درصد از کاربران تنها به این دلیل که به یک تبلیغات اعتماد ندارند، روی بنر کلیک نمی‌کنند. بنابراین نباید به امید جذب مشتری به رستوران، در دام تبلیغات مواد غذایی فریبنده قرار گیرید.

به عنوان مدیر یک رستوران می‌بایست تمامی تبلیغاتی که به مخاطبتان ارائه می‌دهید بر مبنای حقایق موجود در رستورانتان باشد و همچنین در نشان دادن توانایی‌های خود اغراق نکنید، چرا که اینکار موجب بالا رفتن انتظارات مشتریان خواهد شد و در صورتی که کیفیت و یا حتی کمیت غذای شما از ادعایی که کرده‌اید پایین‌تر باشد با نارضایتی و در نهایت از دست دادن مشتری رو‌برو خواهید شد.

در ترندها باشید

چه چیزی در میان مشتریان شما از محبوبیت بالاتری برخوردار است؟ دانستن این موضوع می‌تواند برای شما فرصت آفرین باشد تا فروش خود را افزایش دهید. گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که به صاحبان رستوران‌ها امکان می‌دهد بر ترندهای جستجو نظارت داشته باشند. برای مثال با استفاده از این ابزار می‌توانید نظارت کنید که میزان سرچ کلمه «کوکی» در تعطیلات افزایش یافته است یا خیر و سپس نسبت به بازخوردی که اخیرا به همراه داشته است واکنش نشان داده و از این فرصت پیش آمده به نفع رستوران خود بهره بگیرید.


بررسی ترندها و سرچ گوگل

برای تبلیغات مواد غذایی پلتفرم مناسب را انتخاب کنید

یک تبلیغ عالی در یک پلتفرم اشتباه، به معنای هدر دادن وقت و هزینه شما خواهد بود. اما چگونه می‌توان پلتفرم مناسب را انتخاب کرد؟ رسانه‌های اجتماعی‌ای که برای ارتباط با مشتریان عالی هستند، وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها و حتی پلتفرم‌های آفلاین؛ هریک فرصتی هستند تا رستوران خود را جلوی چشم بیاورید و در صورتی که مهارت استفاده از این پلتفرم‌ها را داشته باشید سود‌های هنگفتی را نصیب خود کرده و موجب جذب هرچه بیشتر مخاطب شوید.

همچنین باید توجه داشته باشید که مشتریان شما درخواست سفارش حضوری دارند یا تمایل دارند سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند. همان طور که گفته شد، انتخاب صحیح پلتفرم و انجام کارهای صحیح، ضروری است و به کسب و کارتان جهت می‌بخشد.



هنگام درخواست یک کار از مخاطبان خود، موثر عمل کنید

در صورتی که یک تبلیغ عالی ایجاد کردید و آن را در بهترین پلتفرم قرار دادید، اما به نتیجه‌ای دست نیافتید؛ فکر می‌کنید چه چیزی را جا انداخته باشید؟ شاید یک تماس خلاقانه و موثر برای فراخوانی یا همان CTA دقیقا همان چیزی است که باید در تبلیغات مواد غذایی به آن توجه داشته باشید.

بنابراین برخورداری از یک CTA خلاقانه و مرتبط با هدف تبلیغات شما، بسیار مهم است. سعی کنید کلیک کردن را برای مردم غیر قابل مقاومت سازید.

یک ایده تبلیغات رستوران جذاب می‌تواند به عوامل متعددی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم ختم نشوند و عوامل بیشتری را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین به دنبال راهکار‌های جدیدی برای جذب مخاطب باشید.

هنگام تبلیغات مواد غذایی از هشتگ‌های سرگرم کننده استفاده کنید

هشتگ گذاری، فرصتی شگفت انگیز برای به چشم آمدن رستوران شما خواهد بود. با استفاده هوشمندانه، هشتگ‌ها می‌توانند کارایی زیادی برای شما داشته باشند. شما همچنین می‌توانید برای آیتم‌های مختلف منوی خود، هشتگ‌های خاصی تدارک ببینید تا در میان مخاطبان شبکه‌های اجتماعی جای خود را باز کنید و سبک کسب و کار متفاوتی نسبت به رقیبان ایجاد کنید‌؛ مطمئن باشید این ترفند آثار شگفت‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند.

منوهای خیره‌کننده و باکیفیت ایجاد کنید

داشتن منویی که از لحاظ بصری جذاب باشد، باعث می‌شود در میان مشتریان خود ماندگاری بیشتری داشته باشید. زیرا اولین چیزی که بیشتر مشتریان هنگام ورود به آن توجه می‌کنند، یک منوی جذاب است. همچنین منو می‌تواند انتظارات مشتریان را از رستوران شما تعیین کند. هیچکس از برگه‌های نازیبا و کثیف، با متن‌های غیرقابل خواندن لذت نمی‌برد. پس لازم است روی منوی خود کار کنید.

یکی از راه حل‌های موجود ارائه وعده‌های گوناگون می‌باشد، این کار به مشتری آزادی عمل می‌دهد و او را محدود به ساعات مشخصی در روز نخواهد کرد. یک ایده خلاقانه تبلیغات رستوران بهره گرفتن از تصاویر مربوط به غذاهای موجود در منو می‌باشد که بازدهی فوق‌العاده‌ای دارد، چرا که مشتری مستقیما با سفارش خود آشنایی پیدا می‌کند و با خیالی راحت از آن لذت می‌برد.


عکاسی مواد غذایی

در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که تبلیغات مواد غذایی و عکاسی غذا، دو مورد از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند برای جذب مشتریان کمک کنند. دنیای اینترنت سبب شده است که بیشتر افراد برای رفع نیازهای خود، ابتدا سری به شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو بزنند. پس در صورتی که شما هم در این حوزه فعال نباشید، فرصت بسیار بزرگی را از دست خواهید داد برای جلوگیری از این اتفاق می‌بایست ایده تبلیغات رستوران خود را تا حد ممکن به روز نگه داشته و از کارامد بودن آن اطمینان حاصل کنید.