آژانس‌های تبلیغاتی | Advertising Agencies در دنیایی که تبلیغات حرف اول را در کمک به جذب مشتری میزند و یک یار موثر و صمیمی برای تمامی کسب و کارها لازم و ضروری است، هر روز بیشتر از قبل دارای اهمیت میشوند. ما در دنیایی زندگی میکنیم که هرگز نمی توانیم ادعا کنیم بی رقیب هستیم یا بی رقیب باقی خواهیم ماند.

هرچقدر هم، کاری بر پایه خلاقیت و نوآوری بنا نهاده شده باشد، بعد از گذر زمان، اگر خود را به روز رسانی نکند و اگر از تبلیغات بهره نبرد، نخواهد توانست جلوی پیشرفت رقبا را بگیرد، بالاخره کسی گوی سبقت را از او در بازار خواهد ربود. در چنین شرایطی است که تبلیغات مدرن ارزش خود را نشان میدهد. لزوم دیده شدن و شناخته شدن و لزوم اعتبار یافتن همگی عواملی هستند که تمام کسب وکارها را تشویق میکنند با قدرت به سمت تبلیغات موثر و کمک گرفتن از مشاوره تبلیغاتی بروند.

تبلیغات موثر تنها چاپ برند و لوگو و تصویر و جمله سازی بر روی کاغذها و پارچه ها و دیوار ها نیست؛ تبلیغات موثر چیزی فراتر از این کار روتین است که گاهی، نه تنها بیهوده هستند، بلکه در مواقعی حتی برعکس عمل میکنند.

برای پیروزی در میان رقبا، میبایست استراتژی داشت؛ که این استراتژی در بسیاری از مواقع بدون کمک یک مشاور تبلیغاتی آگاه، با تجربه و خلاق نمیتواند شما را به اهدافتان برساند. هر کسب و کاری باید بتواند از بهترین مشاوره تبلیغاتی بهره برده تا سالیان سال موفق بماند. در همین راستا، خالی از لطف ندیدیم به معرفی بهترینها در میان خیل آژانس تبلیغاتی که در جهان وجود دارد، بپردازیم.‌

شش آژانس تبلیغاتی برتر در جهان

آژانس تبلیغاتی بی بی دی او | BBDO

بی بی دی او (BBDO) در دنیایی که شرکت‌های بزرگ و کوچک خود را کانون تبلیغاتی مدرن معرفی میکنند، توانسته است با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق، نام خود را به عنوان یکی از موفقترین آژانس‌های تبلیغاتی دنیا ثبت نماید. این عنوانی نیست که این شرکت به راحتی کسب نموده باشد؛ آنان با تلاش مضاعف و خلاقیت کم نظیر، میتوانند چندین استراتژی تبلیغاتی را همزمان برای مشتریان اجرا نمایند. مثال معروفی که میتوان در این ارتباط به اشاره نمود، کمپین تبلیغاتی شرکت گیتوارد است؛


برترین آژانسهای تبلیغاتی - بی بی دی او

بی بی دی او که در سال 1891 تاسیس شد اولین دفتر کوچک خود را در شهر نیویورک و با نام شرکت Batten افتتاح کرد. در سال‌های بعدی، زمانی که با شرکت بارتون (Barton)، دورستین (Durstine) و آزبورن (Osborn) ادغام شد، شرکت نسبتاً جدید بارتون، باتن، دورستین و آزبورن (Batten, Barton و Durstine و Osborn) یا همان بی دی دی او (BBDO) به صورت رسمی آغاز به کار کرد. بی دی دی او کار خود را از یک دفتر تک اتاقی شروع کرد و از حدود 130 سال پیش در زمینه تبلیغات فعالیت میکرده‌است. هم‌اکنون این شرکت در حدود 289 آژانس تبلیغاتی دارد که در کل جهان پراکنده شده‌ و مجوعا بیش از 15000 نفر پرنسل در اختیار دارد.

این آژانس تبلیغاتی با اجرای استراتژی هایی مانند پیاده کردن یک مکانیزم پاداش دهی برای مشتریان و تشویق آنان به تغییر، مشتریان را نسبت به گیتوارد وفادارتر نمودند و همزمان از تصاویر گرافیکی زیبا نیز کمک گرفتند تا محصولات را در دید مشتریان، جذاب تر کنند. قابل ذکر است BBDO چنین استراتژی‌هایی را با استفاده از انواع روش تبلیغاتی مانند روشهای چاپی، تولید پیام بازرگانی، فرهنگ سازی‌ و ... پیاده سازی میکند و با نشان دادن عملکرد بسیار موفق، بستر فعالیت خود را در تمام قاره ها گسترده‌است.

جوایز و افتخارات

BBDO تا کنون جوایز زیادی بدلیل عملکرد شایسته‌ی خود دریافت کرده‌است. این آژانس تبلیغاتی یکی از کارامدترین شبکه‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا است که هم در فستیوال کن و همچنین در گزارش‌های سالانه‌ی کن به عنوان بهترین شرکت تبلیغاتی معرفی شده‌است. در حالیکه بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی به خاطر جوایز اندکی که در طول سال‌های طولانی دریافت کرده‌اند به خود می‌بالند، بی دی دی او برای سالیان متمادی به عنوان یکی از برترین آژانس های تبلیغاتی، شهرت قابل توجهی بدست آورده و از سال 2005 تا به امروز جوایز متعددی دریافت کرده‌است.



آژانس تبلیفاتی دی دی بی | DDB

وقتی سخن از برترین آژانس تبلیغاتی در دنیا باشد، نمیتوان از شرکت تبلیغاتی دی دی بی (DDB) چشم پوشی کرد. این شرکت بعد از BBDO رتبه دوم را دارد.

مشتریان بزرگی چون گوگل و مک دونالد خود به تنهایی گواهی میدهند چرا نمیتوانیم از این شرکت به راحتی چشم پوشی نماییم. آنان همیشه داده های کمپینهای خود را جمع آوری میکنند و اگر نیاز به تغییر باشد، به سرعت وارد عمل شده و عملکرد موفقی دارند. این کمپانی در راه رسیدن به اهداف خود از هیچ شیوه تبلیغاتی به راحتی نمی گذرد. پیامهای بازرگانی، فیلم های کوتاه و آثار گرافیکی از روش هایی است که همگی تبحر آنان را در تبلیغات مدرن نشان میدهد.


برترین آژانسهای تبلیغاتی - دی دی بی

جوایز و افتخارات

دی دی بی به دلیل عملکرد شاخص خود در صنعت تبلیغات،‌ تا کنون جوایز بسیار زیادی دریافت کرده است. با نگاهی به عناوین زیر،‌ می‌توان علت افزایش رتبه این آژانس تبلیغاتی را بهتر درک نمود:

101 شیر (Lions ) در فستیوال خلاقیت بین‌‌المللی شیرهای کن (مانند Grand Prix کارایی خلاقیت و چندین شیر طلایی) در سال 2016
32 مداد در جشنواره‌ی R&AD در سال 2015
32 جایزه در جشنواره‌ی بین المللی لندن در سال 2016


آژانس تبلیغاتی دورگا فایو | DROGA 5

از سال 2006 ما شاهد فعالیت غول تبلیغات دیگری هستیم که خود را به عنوان یک آژانس تبلیغاتی برتر معرفی نموده است. از دورگا فایو (DROGA 5) چه میدانید؟ موسسه ای که حتی مشتری مانند یونیسف را در رزومه خود دارد. این موسسه با نشان دادن عملکردی موفق در حوزه هایی مانند بازاریابی حسی، استراتژی برند، ارزیابی و تحلیل داده ها و طراحی سایت ویژه برای برندها، خود را اثبات نموده است تا مقام سوم بهترین های دنیای تبلیغات را از آن خود نماید.

دورگافایو تا کنون با برندهای شناخته شده‌ای فعالیت داشته است که از جمله آن‌ها میتوان به یونیسف (UNICEF) ،‌گوگل (Google) ،اچ بی او (HBO) ،پیتزا هات (Pizza Hut) و پرودنشیال (Prudential) اشاره نمود.
در حالی که این شرکت اخیرا سالگرد 10 سالگی فعالیت خود را جشن گرفته و شرکت توپایی است اما آن‌ها بیشتر بر زمان حال متمرکز شده‌اند و تبلیغاتی منحصربفردی خلق مینمایند.


برترین آژانسهای تبلیغاتی - دورگا فایو

جوایز و افتخارات

دورگافایو در جشنواره‌ی شیر‌های کن سال 2017 به عنوان یکی از شرکت‌ های برتر تبلیغاتی مستقل انتخاب شد و همچنین تا به امروز توانسته است در چندین جشنواره‌ی دیگر کن نیز جوایز خوبی را دریافت کند. دورگا فایو به عنوان آژانس Ad Age & Creativity سال انتخاب شد و هم‌چنین جوایز دیگری از جشنواره‌ی D&AD دریافت کرده است.



آژانس تبلیغاتی اگیلوی و ماثر | Ogilvy & Mather

اگیلوی و ماثر (Ogilvy & Mather) اگرچه رتبه چهارم را به عنوان یک آژانس تبلیغاتی در لیست بهترین‌های دنیا دارد؛ اما فعالیت در 150 شهر دنیا نشان میدهد آنان رویای فتح همه جهان را دارند. این شرکت با تحلیل عالی رفتار مصرف کننده به هر برندی در هر زمینه‌ای کمک میکنند تا در بازار سهم خود را گسترش دهد. همچنین با فعالیت در زمینه انواع سرویسهای بازاریابی دیجیتال، در دیده شدن موثر مشتریان نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.


برترین آژانسهای تبلیغاتی - اگیلوی و ماثر

گسترش و رشد

گسترش و رشد این شرکت تنها با چند آژانس بزرگ جهانی قابل مقایسه‌است. آنها توانسته‌اند از زمان آغاز به فعالیتشان در سال 1948 میلادی توسط موسسشان «دیوید اگیلوی» همچنان به گسترش خود ادامه دهند. اگیلوی و ماتر هم‌اکنون استویدوهای زیادی در سرتاسر جهان در حدود 150 شهر را در اختیار دارد و میتوانید طیف گسترده‌ای از سرویس‌های تبلیغاتی را ارائه می‌‌دهد.



آژانس تبلیغاتی مولن لاو | Mullen Lowe

اختاپوس بوکسور چه چیزی را میتواند در ذهن شما تداعی کند؟ این تصویر نماد پنجمین غول موسسات تبلیغاتی میباشد. مولن لاو (Mullen Lowe) صاحب این نماد است و در رزومه خود مشتریانی چون جانسون اند جانسون و اسوس را دارد. چیزی که این آژانس تبلیغاتی را در میان بقیه متمایز میکند، مدل کسب و کار آنان است؛ آنان چهار بخش دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌ریزی ارتباطات و جستجوی جهانی، خدمات ترکیبی نوآورانه برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی، تحلیل و بررسی رفتار مصرف کنندگان خرده فروشی و تجارت الکترونیک را در مدل کسب و کار خود دارند. موفقیت این شرکت در عملکرد آنان با جوایز بسیاری که برنده شده‌اند صحه‌گذاری شده است.


برترین آژانسهای تبلیغاتی - مولن لاو

جوایز و افتخارات

MullenLowe به دلیل عملکرد عالی در حوزه تبلیغات مشهور است و از این حیث فاصله‌ای چشمگیر با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه دارد. آن‌ها بدلیل استفاده‌ی بهینه از رسانه‌های جدید و نوظهور جوایز فراوانی دریافت کرده‌اند و همچنین در زمینه‌ رویکرد‌های پژوهش‌محور و مبتنی بر رفتار مصرف‌کننده نیز خوب درخشیده‌اند. این برند جوایز متعدد CLIO و OMMA را برای "کمپین بهترین نمایش" و "کمپین بهترین بازاریابی ویروسی (کلیپ سخت‌ترین شغل جهان)"، را با استفاده از تکنیک یکپارچگی محتوادریافت‌ نموده‌اند.

این آژانس تبلیغاتی سابقه همکاری با برند‌های مطرحی مانند متل (Mattel) ،ایسوس (Asus) ،گوگل (Google) ،جانسون اند جانسون (Johsnon & Johnson) در کارنامه خود دارد.



آژانس تبلیغاتی ویدن کندی | Wieden Kennedy

ویدن کندی (Wieden+Kennedy) ششمین غول تبلیغاتی نام گرفته است؛ ویدن کندی متخصص برگذاری کمپین‌های تبلیغاتی موفق میباشد. ما یک خیاط خوب را از لباسهای عالی که برای خود می دوزد میسنجیم؛ این آژانس تبلیغاتی نیز ادعاهای خود را با اجرای یک کمپین موفق برای خود ثابت نموده است. همچنین در این راستا، باید بگوییم؛ ویدن کندی مشتریانی مانند نایک در لیست خود دارد که در صحت ادعاهای‌این آژانس تبلیغاتی بسیار موثر است. درباره ویدن کندی باید بگوییم آنان همیشه دنبال تجربه نمودن راه‌کارهای جدید و متفاوت هستند.


برترین آژانسهای تبلیغاتی - ویدن کندی

اما نکته اخر؛ ویژگی‌هایی که درباره همه آنها مشترک است این است که، آنان هرگز خود را به آزمودن آموخته‌ها محدود ننموده‌اند و همیشه با خلاقیت، سخت کوشی، دقت و پیگیری راه خود را ادامه میدهند ـ ـ ـ