همیشه بهترین نرم افزارهای گرافیکی آن‌هایی هستند که محیط کاربری راحتی را برای کاربران فراهم می‌آورند. این در حالی است که زمانی می‌توانیم یک نرم افزار گرافیک را موفق بدانیم که بتواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. چنین نرم افزارهای طراحی در کنار محیط کاربرپسند، چنان ساده هستند که حتی کاربران مبتدی نیز با کمی آموزش می‌توانند بدون مشکل با آن‌ها کار کنند.

دسته‌ای از این نرم افزارهای گرافیکی به کمک طراحی‌های کامپیوتری می‌آیند و در سایه آن‌ها همه طراحان می‌توانند آسان‌تر طراحی‌‎های خود را انجام دهند. از طرف دیگر سایر کاربران نیز گاهاً نیاز دارند که با استفاده از نرم افزار های طراحی کارهایی را بر روی تصاویر مانند تغییر نوع فایل و یا تغییر اندازه، رنگ و سایر کارهایی از این دست را انجام دهند. با ما همراه باشید تا مروری بر بهترین نرم افزار های گرافیکی داشته باشیم که هر یک از آنها می‌توانند نرم افزار های مورد نیاز یک گرافیست باشند.

1- نرم افزار ادوبی فتوشاپ | Adobe Photoshop

Adobe Photoshop logo ادوبی فتوشاپ را قطعا می‌شناسیم. نرم افزاری همه کاره و برای تمامی کارهای گرافیکی. این نرم افزار بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو و پوستر نیست ولی برای حرفه ای شدن نیاز است. تفاوت عمده ای میان نرم افزار فتوشاپ و کورل دراو موجود است. به طور معمول طراحان گرافیک هر دو نرم افزار را به صورت مکمل در کنار یکدیگر برای خلق و ویرایش تصاویر گرافیکی مورد استفاده قرار می دهند.

برخی از توانایی‌های این نرم افزار:

کار کردن بر روی تصاویر با کیفیت
ویرایش حرفه‌ای تصاویر
قابلیت استفاده از Smart Object
امکان ویرایش و ساخت ویدئو ساده و تصاویر متحرک
افزارهای حرفه‌ای برای اصلاح رنگ، برش، نورپرازی و ...

وب سایت: adobe.com


2- نرم افزار نقاشی Rebelle

Rebelle logo نرم افزار نقاشی Rebelle ادعا می‌کند که تجربه نقاشی بسیار نزدیک به واقعیت را ارائه می‌کند که این ادعای درستی است. این برنامه به عنوان یک نرم افزار نقاشی منحصربه‌فرد شناخته می‌شود که دقیقا نحوه رفتار رنگ در دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. شما می‌توانید یک قطره رنگ را که به آن فوت شده و در جهت‌های مختلف پاشیده می‌شود را شبیه‌سازی کنید. میزان فوت شدن، اندازه قطره و میزان آبی که استفاده می‌شود، همه می‌توانند تعیین شوند و گزینه Tilt به شما اجازه می‌دهد تا جهتی که می‌خواهید رنگ در آن حرکت کند را تعیین کنید. این یک نرم افزار طراحی بسیار عالی است که تنها مشکل واقعی آن، تعداد محدود قلم‌موهای آن است؛ البته شما می‌توانید براش مخصوص خود را با استفاده از ابزار Brush Creator ایجاد کنید.

وب سایت: smithmicro.com


3- نرم افزار طراحی Artweaver

Artweaver Icon برنامه Artweaver دارای تعداد زیادی قلم‌موهای از پیش تنظیم‌شده است و می‌توانید با استفاده از آن، شاهکارهای خود را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنید. شما می‌توانید از براش‌ها همان‌طور که هستند استفاده کنید و یا آن‌ها را شخصی‌سازی کرده و همانطور که در نظر دارید به کار ببرید. رابط کاربری آسان آن هم قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد که البته همان ساختار اولیه آن هم بسیار خوب است. نرم افزار طراحی Artweaver 7 یک ابزار با ویژگی‌های کامل است که در دو نسخه Artweaver Free و Artweaver Plus در دسترس است.

وب سایت: artweaver.de


نرم افزار نقاشی ArtRage

ArtRage Icon ArtRage همواره یکی از نرم افزارهای طراحی محبوب بین نقاشان و طراحان دیجیتال محسوب می‌شود. این برنامه نقاشی دارای افکت‌های واقع‌گرایانه برای رنگ‌ها و بافت‌های سنتی نقاشی بوده که نه تنها بسیار زیبا به نظر می‌رسند، بلکه کار کردن با آن‌ها هم بسیار سرگرم‌کننده است. با اینکه ArtRage تمرکز بیشتری روی نقاشی طبیعی دارد، به حدی انعطاف‌پذیر است که هنرمندان دیجیتال هم که به فتوشاپ عادت کرده‌اند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. با استفاده از نرم افزار نقاشی ArtRage 6 شما می‌توانید هر کاری را که از یک نرم افزار طراحی انتظار دارید را انجام دهید؛ شخصی‌سازی قلم‌ها، ضبط حرکات خود، شخصی‌سازی ظاهر بوم و بسیاری کارهای دیگر در این برنامه قابل انجام است.

وب سایت: artrage.com