در بیشتر اوقات روز در هر محیطی که باشیم معمولا درمحوطه بیرونی یا داخل یک ساختمان هستیم در حالی که توجه خاصی به اطرافمان نداریم.
پس جای تعجب نیست که عکاسی معماری یکی از شاخه های پر استفاده عکاسی جهت هرچه بیشتر به نمایش گذاشتن جزئیات، تناسبات و ساختار فضاهای معماری و دکوراسیون داخلی مورد توجه قرارگرفته است.

همانطور که همگی اطلاع داریم؛ عکاسی دکوراسیون داخلی و عکاسی فضاهای اداری به منظور جذب مشتری و متقاضیان مربوطه، ربط دارد. همین امر باعث شده طراحان، فروشندگان و… به کیفیت بالای تصاویر و عکاسانی حرفه‌ای، نیازمند شوند. اما قبل از هر چیز باید بدانید که عکاسی از دکوراسیون شاخه‌های زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به: عکاسی دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری، عکاسی آثار هنری (تفریحی، زیارتی، تاریخی) و… اشاره داشت، که هر‌یک تجهیزات و اصول مختص به خود را دارند.

عکاسی معماری از دو شاخه اصلی تشکیل شده است:

  1. عکاسی ساختمان و فضاهای خارجی
  2. داخلی : عکاسی دکوراسیون

نمونه پروژه‌های انجام شده عکاسی معماری



همچنین داخلی عکاسی دکوراسیون عموما با چهار هدف اصلی انجام میشود:

  1. - معرفی معمار یا شرکت معماری و تهیه رزومه کاری
  2. - تبلیغات برای معرفی محیط کاری و یا شخصی صاحب فضا
  3. - عکاسی ساختمان و فضاهای خارجی برای منظورهای ذکر شده یا بررسی پیشرفت کار های ساخت و ساز و عمرانی
  4. - همچنین بنگاه های معاملات املاک استفاده فراوانی از عکاسی معماری و عکاسی دکوراسیون داخلی میکنند.مخصوصا در چند سال اخیر که شاهد استفاده روزافزون اینترنت در این نوع معاملات هستیم

مهم ترین نکات در عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی چیست؟

استفاده از لنز مناسب برای نشان دادن صحیح نسبت‌های فضای مورد نظر .اگر در عکاسی دکوراسیون داخلی از لنز مناسب استفاده نشود ممکن‌است بیننده را دچار سردرگمی کند و فضا را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه هست تصور کند .همچنینین عدم استفاده از لنز مناسب باعث میشود که عکس هایی پر از اعوجاج داشته باشیم که در عکاسی های با موبایل معمولا این اتفاق میافتد که حس خوبی را به بیننده القا نمیکند.

در عکاسی معماری حرفه ای، عکاس با استفاده از لنز مناسب و انتخاب فاصله مناسب عکسی خلق میکند که فرد بیننده بتواند خود را در آن فضا تصور کند.
نورسنجی و نورپردازی از عوامل مهم در عکاسی معماری هستند.
مخصوصا در عکاسی دکوراسیون داخلی که باید اکثرا بدون استفاده (یا استفاده حداقلی) از تجهیزات نور پردازی عکاسی، نور محیط درون یک فضا را همانگونه که هست به تصویر بکشیم.

این نوع تصاویر معمولا با گرفتن چند عکس در هر زاویه و ترکیب آنها با هم بدست می آید.

انتخاب درست زمان و زایه عکاسی

به این تکنکیک (High Dynamic Range) HDR نیز گفته میشود، ولی بر خلاف شاخه های دیگر عکاسی تبلیغاتی، در عکاسی معماری باید با ظرافت زیادی از این تکنیک استفاده کرد. تا جایی که خیلی محسوس نباشد.
در عکاسی معماری انتخاب زمان عکاسی نیز بسیار مهم است.عکاسی در زمان مناسب با در نظر گرفتن کاربری فضا میتواند حال و هوای موردنظر را تداعی کند.(عکاسی دکوراسیون داخلی یک مهدکودک در شب نمیتواند خیلی جذاب باشد.)

در عکاسی فضای داخلی و عکاسی معماری به صورت کلی توجه به جزییات و ثبت آنها میتواند بار هنری ویژه ای به یک پروژه ببخشد.

در عکاسی معماری و عکاسی دکوراسیون داخلی پیدا کردن زاویه مناسب عکاسی نقش بسیار مهمی دارد.داشتن پیش زمینه‌ی دانش معماری و شناخت زبان معمار و سازنده میتواند بسیار مفید باشد. که خوشبختانه در استودیو خانه عکس و طرح این شرایط فراهم است.

سه رکن اصلی عکاسی دکوراسیون داخلی

هر مبحثی پایه و اساس مربوط به خود را دارد؛ همچنین عکاسی دکوراسیون داخلی نیازمند نور طبیعی، سه پایه، دوربین با کیفیت، لرزشگیر تصویر، چیدمان وسایل و سلیقه در عکاسی است.

نور: چنانچه به دنبال نور طبیعی در تصاویر تبلیغاتی و ایده عکاسی تبلیغاتی خود هستید؛ می بایست در روز عکس‌برداری را انجام دهید. زیرا که در ساعات ۱۰ صبح الی ۱۵ ظهر بالاترین میزان نور ممکن، خانه یا محیط داخلی را روشن می‌سازد! اما شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که برای محیط هایی که نورگیر نیستند، چه کاری باید برای عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی انجام دهیم؟ در چنین شرایطی، تنها راه حل ممکن استفاده از نورهای پرتابل، رینگ لایت، اسپیدلایت و… می‌باشد‌.

سه پایه: پس از نور طبیعی سه پایه ملاک است؛ زیرا که متقاضی قصد دارد تمام تصاویر از یک نقطه گرفته شوند! استفاده از سه پایه، علاوه بر تسریع و آسان سازی روند عکاسی، تصاویری با شارپنس بالا را ارائه می‌دهد.

ادیت و ویرایش: در مرحله آخر عکاسی دکوراسیون به یک ادیتور حرفه‌ای نیاز دارید تا اشکالات تصویر شما را به صورت طبیعی ویرایش کند؛ مرحله ادیت مربوط به از بین بردن باگ‌های احتمالی تصویر و نورپردازی نهایی است؛ برای نورپردازی نرم افزاری در عکاسی، اغلب از نرم افزار لایت روم استفاده می‌شود، این برنامه به تصویر نهایی شما روح و جلا تازه‌ای می‌بخشد.


راهنمای سفارش آنلاین عکاسی مبلمان، معماری و دکوراسیون داخلی

جهت سفارش آنلاین عکاسی صنعتی | تبلیغاتی شما میتوانید با تکمیل و ارسال فرم ذیل درخواست خود را ثبت کرده و در لیست بررسی اولیه سفارشات قرار بگیرید.

ژانر عکاسی ( موضوع عکاسی ) مورد نظر را انتخاب نمایید*
عکاسی ساختمان، معماری و دکوراسیون
ساختار و تقسیم‌بندی عکاسی ساختمان، معماری و دکوراسیون*
عکاسی فضاهای خارجی و ساختمان
عکاسی فضاهای خارجی و ساختمان
عکاسی فضاهای داخلی و دکوراسیون
عکاسی فضاهای داخلی و دکوراسیون
عکاسی صنعتی مبلمان خانگی و اداری زمینه تک رنگ
عکاسی صنعتی مبلمان خانگی و اداری زمینه تک رنگ
عکاسی صنعتی مبلمان خانگی و اداری با طراحی صحنه
عکاسی صنعتی مبلمان خانگی و اداری با طراحی صحنه
در صورتی که سبک یا فضای خاصی از عکاسی مد نظر دارید، نمونه مشابه آن را برای ما ارسال کنید
Drag & Drop Files Here Browse Files


رنگ‌بندی در عکاسی دکوراسیون داخلی چقدر اهمیت دارد؟

همانطور که کادر‌بندی، نورپردازی‌ و… در عکاسی بسیار اهمیت دارد؛ رنگ‌بندی وسایل و چیدمان آنها نیز بسیار در جذب مشتری تاثیر دارد! علاوه بر آن می‌توانید تکنیک نوینی در عکاسی دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید. تا باعث برندسازی برای شما شود. حواستان به چیدمان باشد.

برای اینکه بتوانید بهترین چیدمان را نسبت به دکوراسیون داشته باشید، می‌بایست نگاهی به سبک دکوراسیون خود بندازید؟ باید بدانید که هر سبک از طراحی داخلی همچون سایر طراحی ها مانند طراحی لوگو و طراحی بسته بندی دارای اصول و قواعد چیدمانی متخص به خود می‌باشد که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌سازد

طراحی دکوراسیون همانند هر هنر دیگری، دارای سبک و سیاق‌های متفاوتی است که از جمله آنها می‌توان به: سبک مینیمال، کلاسیک، سنتی، مدرن، ساحلی، فرانسوی و… اشاره داشت.

جذاب عمل کنید | متفاوت باشید | ایده بردازی کنید!

هرچه از ایده تصاویر رقبای کاری خود تقلید کنید، برند شما تضعیف خواهد شد! همین امر باعث پیشرفت رقبا و ضرر مالی برای شما می‌شود. پس پیشنهاد می‌شود، از ایده‌های نو بهره بگیرید و به دنبال جزئیاتی باشید که کمتر کسی تا بحال به آن توجه کرده است؛ به عنوان مثال می‌توانید، پس از اتمام عکس‌برداری، تمام وسایل را بدون نظم بچینید و از تکنیک پاناروما بهره‌وری کنید! آخرین تصویر را به یک عکس پانارومایی از کل اتاق اختصاص دهید تا مخاطب جذب فعالیت شما شود.

متفاوت باشید زیرا که مردم دیگر به دنبال یک تصویر معمولی از اجناس یا دکوراسیون داخلی نمی‌گردند! آنها به دنبال تصویری کلی از حاشیه‌های داخلی هستند.